Felhasználói termékértékelések
TARTALOM
- Értékelések a weboldalunkon
- Mit kell tartalmaznia egy értékelésnek?
- Hogyan írjunk releváns értékelést?
- Mit érdemes elkerülni?
- Mi nem tartozik az értékelések közé?
Értékelések a weboldalunkon
A vásárlói értékelés egy adott termék szubjektív értékelése vagy a vele kapcsolatos valós személyes tapasztalatok leírása. Bizonyos tulajdonságokat a legnagyobb igyekezettel sem lehet teljesen pontosan leírni, egyértelműen meghatározni vagy fényképezni. Ilyen esetekben különösen hasznosak lehetnek azoknak a vásárlóknak a valódi tapasztalatai, akik már aktívan használják a terméket. Ők értékelni tudják, mi az, ami számukra megfelelő, mi kevésbé praktikus, esetleg mit változtatnának meg, és mire érdemes figyelni vásárláskor.
A jogszabály előírja az e-shopok számára, hogy egyértelműen megjelöljék azokat az értékeléseket, amelyeket ellenőrzött vásárlók írtak, akik ténylegesen megvásárolták a terméket és kötelesek tájékoztatni a vásárlókat arról, milyen módon ellenőrzik a weboldalon közzétett értékeléseket.
2024. április 1-től kizárólag azok az ellenőrzött vásárlók írhatnak értékelést, akik nálunk ténylegesen megvásárolták a terméket, vagy létrehoztak egy felhasználói fiókot. Ezt megelőzően még olyan látogatók is írhatnak értékelést, akik nem regisztráltak és nem vásárolták meg az adott árut nálunk, de véleményüket hasznosnak ítéltük meg vásárlóink számára. Ezeknél az értékeléseknél egyértelműen feltüntettük, hogy nem ellenőrzött vásárlótól származnak.
Mivel jelenleg csak azok oszthatják meg tapasztalataikat, akik valóban birtokolják a terméket, biztos lehet benne, hogy reálisan tudták értékelni az adott árucikk előnyeit és hátrányait, így őszinte véleményt kaphat annak minőségéről.
Minden közzétett felhasználói értékelés egy jóváhagyási folyamaton megy keresztül. Ez azonban semmiképpen sem cenzúra, és nem célunk eltitkolni a termékek esetleges negatívumait vagy hiányosságait. Éppen ellenkezőleg. A cél az, hogy biztosítsuk, hogy az értékelés releváns információkat tartalmazzon, amelyek hasznosak lehetnek más vásárlók számára, és hogy kiszűrjük azokat az információkat, amelyek nem adnak új ismereteket a termékről, valamint megakadályozzuk a hamis vélemények közzétételét, amelyek félrevezethetik vásárlóinkat. Az esetleges elírásokat és nyelvtani hibákat javítjuk. Ha az értékelés nem tartalmaz trágárságot, a termékről szól, és nem sérti a törvényt, akkor mindenféle módosítás nélkül jóváhagyjuk.
Mit kell tartalmaznia egy értékelésnek?
Az értékelés írásakor fontos, hogy személyes tapasztalatain alapuljon. Legyen őszinte és objektív összefoglalás a termékkel kapcsolatos tapasztalatairól. Fontos, hogy minden lényeges információt kontextusba helyezzen. Ha nem elégedett a termékkel, vagy valami csalódást okozott Önnek, azt is érdemes megemlíteni az értékelésben. Ugyanakkor maradjon objektív, és ne felejtse el megemlíteni a pozitívumokat sem.
Az értékelésnek nem kell hosszúnak lennie. Érdemes figyelembe venni, hogy néhány releváns megállapítás nagyobb értéket képvisel, mint egy hosszú szöveg, amely nem tartalmaz új információkat vagy személyes meglátásokat. Néhány mondat is elegendő, amelyben kiemeli a termék Ön számára fontos tulajdonságait, a nézőpontot, amelyből az értékelést írta, vagy megosztja, mennyire felelt meg az elvárásainak. Írjon tömören és lényegre törően, ügyeljen a világosságra, érthetőségre és a véleménye tartalmi értékére.
Ne írjon értékelést, ha még nem kapta meg fizikailag a terméket. Nem szükséges hosszú ideig tesztelnie, hiszen minden tárgyilagos megjegyzés és benyomás hasznos lehet a termékkel kapcsolatban. A véleményt nyugodtan helyezze időkeretbe, és írás közben figyelmeztesse a többieket arra, hogy mennyi ideje használja a terméket, amelyet értékel.
Akár dicsérni, akár kritizálni szeretné a terméket, ne feledje, hogy minden egyes értékelés segít másoknak abban, hogy olyan terméket válasszanak, amely megfelel az elvárásaiknak.
Hogyan írjunk releváns értékelést?
- értékelje a terméket csillagokkal, emelje ki a pozitívumokat és negatívumokat, lehetőleg írjon hozzá megjegyzést is
- írjon őszintén, valósághűen és lényegre törően
- összpontosítson az egyértelműségre, érthetőségre és az értékelés tartalmi értékére
- csak olyan terméket értékeljen, amellyel valódi tapasztalata van
- ne másoljon értékeléseket más weboldalakról, és ne hivatkozzon rájuk
Mit érdemes elkerülni?
Ha egy termék nem felel meg az elvárásainknak, hajlamosak vagyunk negatívan véleményezni. Ebben az esetben érdemes minden hiányosságot megemlíteni, és konstruktív kritikával illetni a terméket – természetesen a tisztelet határain belül. A sértő kifejezések és trágár hasonlatok helyett inkább a konkrét hibák leírására koncentráljon, amelyek zavarták Önt. Csak így hagyjuk jóvá az értékelést, és így segíthet más vásárlóknak is.
Kerülje azokat a problémákat, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül a termék minőségéhez. A szállítóval kapcsolatos panaszokat, a csomag szállítás közbeni sérülését vagy a hiányzó rendelési tételeket ügyfélszolgálatunkon keresztül orvosoljuk, ugyanez vonatkozik a reklamációkra és a termék tulajdonságaival vagy paramétereivel kapcsolatos kérdésekre is.
Mik nem tartoznak az értékelésekbe?
- kerülje a trágár kifejezéseket, az erőszakra való felhívásokat, a személyes támadásokat és a rasszizmust
- ne írjon hamis értékeléseket, amelyek célja a vásárlók megtévesztése vagy félrevezető információk közlése
- ne osszon meg személyes adatokat vagy harmadik felek adatait, és ne sértse meg a magánélet védelmét
- ne értékeljen olyan problémákat, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül a termék minőségéhez
- ne írjon az értékelésbe a termékkel kapcsolatos kérdéseket, erre a célra a kapcsolati űrlap szolgál