Panaszkezelés
1. Alapvető rendelkezések és fogalommeghatározások
Jelen panaszkezelési szabályzat a 89/2012. sz. Polgári Törvénykönyv, az 513/1991. sz. törvény, és a 634/1992. sz. Fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései alapján készült, a későbbi módosításokkal (a továbbiakban: „Törvény”), és azokra a fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: „Áruk”) vonatkozik, amelyekre a Vevő a jótállási időn belül a hibákért való felelősségből eredő jogait érvényesíti (a továbbiakban: „Panasz”).
„Fogyasztói szerződés”: adásvételi szerződés, vállalkozási szerződés, vagy más szerződés, amennyiben a szerződő felek egyrészt a fogyasztó, másrészt a szállító.
„Eladó”: Shopen Group s.r.o., székhelye: Purkyňova 3050/99a, 61200 Brno, Cseh Köztársaság, cégjegyzékszáma: 29365252, a cégjegyzékbe 2012. július 23-án jegyezték be. A Shopen Group olyan jogi személy, amely a szerződés megkötésekor és teljesítésekor üzleti vagy egyéb vállalkozói tevékenysége keretében jár el. Olyan üzleti alany, amely közvetlenül vagy más társaságokon keresztül termékeket szállít vagy szolgáltatásokat nyújt a vevőnek.
Internetes áruházunk ügyfele a „Vevő”. A hatályos jogszabályok alapján különbséget kell tenni a fogyasztó vevő és a nem fogyasztó vevő között.
„Fogyasztó vevő” vagy csak „Fogyasztó”: az a személy, aki a szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti vagy egyéb vállalkozói tevékenysége keretében jár el.
„Nem fogyasztó vevő”: az a vállalkozó, aki termékeket vásárol vagy szolgáltatásokat vesz igénybe vállalkozása céljára ezen termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban. Erre a vevőre a rá vonatkozó mértékben az üzleti feltételek és a kereskedelmi törvénykönyv vonatkozik.
2. Jótállási feltételek
Ha az Áru nyilvánvaló hibákat mutat, azaz különösen akkor, ha az Árut a Vevő sérült szállítási csomagolásban kapja meg, a Vevő jogosult az Áru átvételének megtagadására. Ebben az esetben a Vevő továbbra is jogosult arra, hogy az Eladó szabályszerű teljesítést nyújtson, vagy a vételárat visszatérítse. A választást a Vevő teszi meg.
Abban az esetben, ha az Áru átvételét követően a Vevő a jótállási időn belül hibákat észlel, a Vevő érvényesítheti jogos Panaszát.
A jótállási idő hossza a Törvény hatályos rendelkezései szerint 24 hónap, a Törvényben meghatározott kivételekkel. A jótállási idő az Áru Vevő általi átvételével kezdődik.
A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg az áru jótállási javításon volt. Az áru cseréje esetén új jótállási idő kezdődik.
A jótállás nem vonatkozik a dolog szokásos használatából eredő elhasználódására.
A fogyasztó kérésére az eladó köteles a jótállást írásban (jótállási jegy) megadni. Ha a dolog jellege lehetővé teszi, a jótállási jegy helyett elegendő a vevőnek a vásárlást igazoló olyan okiratot (számlát) kiállítani, amely tartalmazza a jótállási jegyre vonatkozó adatokat. A jótállási jegynek tartalmaznia kell az eladó nevét és vezetéknevét, cégjegyzékszámát, üzleti helyét.
A fogyasztó jogosult a szerződéstől a Törvényben meghatározott minden esetben elállni. Az elállás az Eladóval szemben attól a pillanattól hatályos, amikor a Vevő nyilatkozata a szerződéstől való elállásról az Eladóhoz megérkezik, feltéve, hogy minden szükséges törvényi feltétel teljesül. A szerződéstől való elállás esetén a szerződés a kezdetektől fogva megszűnik, és a szerződő felek kötelesek mindent visszaadni egymásnak, amit a szerződés alapján nyújtottak. A hibákért való felelősségből eredő jogok érvényesítése miatt történő szerződés megszüntetése esetén a vevő csak abban a mértékben fizeti vissza az Eladó által nyújtott teljesítést, amennyiben az az adott helyzetben objektíven lehetséges.
A fogyasztó a jótállás érvényesítésekor jogosult arra, hogy:
- a vásárlási szerződés nem lényeges megszegése esetén joga van a hiba ingyenes, szabályszerű és időben történő kijavítására, ha ez a hiba jellege miatt nem aránytalan, és ha ez a megoldás nem lehetséges, a vételár megfelelő csökkentésére.
- a vásárlási szerződés lényeges megszegése esetén joga van a hibás áru kicserélésére, a vásárlási szerződéstől való elállásra, a hibás áru kijavítására vagy a vételár csökkentésére.
3. Panaszkezelés
Abban az esetben, ha a Vevő él azzal a jogával, hogy az Áru hibáinak kijavítását követelje, és a jótállási jegyen az Áru jótállási javítására az Eladótól eltérő olyan vállalkozó van feltüntetve, akinek székhelye vagy üzleti helye az Eladóval azonos helyen van, vagy a Vevő számára közelebbi helyen, akkor a Vevő a jótállási javításra vonatkozó jogot a jótállási jegyen feltüntetett vállalkozónál érvényesíti. Ezek az információk adott esetben a jótállási jegyet helyettesítő dokumentumon találhatók meg.
A reklamált árut a következő címre kell elküldeni: Bagalio - Křenová 210/64, 602 00 Brno, Cseh Köztársaság. A panaszkezelés felgyorsítása érdekében jelezze nekünk az [email protected] e-mail címen.
A reklamált áru Eladó székhelyén történő átvételekor panaszkezelési jegyzőkönyv készül, amelyet a fogyasztónak e-mailben vagy postai úton küldünk meg legkésőbb az átvételtől számított 10 munkanapon belül.
A panaszt a hiba elhárításával együtt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a panasz bejelentésétől számított 30 napon belül kell elintézni, kivéve, ha az Eladó és a Vevő hosszabb határidőben állapodnak meg.
A panaszt csak akkor lehet elintézettnek tekinteni, ha ezt a tényt az Eladó közli a Vevővel, függetlenül attól, hogy a panaszt elutasították vagy elfogadták. Ezt az információt a Vevőnek elektronikus vagy papír alapon kell megküldeni legkésőbb a panaszkezelést követő munkanapon. Ha az Eladó 30 napon belül nem veszi fel a kapcsolatot a fogyasztóval, akkor a hibát orvosolhatatlannak kell tekinteni, és a fogyasztó követelheti a termék árának visszatérítését.
Abban az esetben, ha az Árut az Eladónak kell elküldeni, a Vevő saját érdekében gondoskodik arról, hogy az Áru megfelelő és kellően védő csomagolóanyagba legyen csomagolva. Ebben az esetben a szállítási költségeket a Vevő viseli. Jogos panasz esetén az Eladó megtéríti a Vevőnek a visszaszállítás költségeit.
A jótállás érvényesítésének joga megszűnik, ha az áru a használatból eredő elhasználódás miatt sérül meg.
A vásárlási szerződéstől való elállás vagy a vételár csökkentése esetén a megfelelő fizetés legkésőbb az áru átvételétől számított 14 napon belül banki átutalással kerül visszafizetésre a Vevőnek.
4. Záró rendelkezések
Jelen panaszkezelési szabályzat 2025. január 1-jén lép hatályba.